Juss og samfunn

Mindre porno - mer e-handel

De siste tallene fra Media Metrix viser at "voksen-nettsteder" opplever den minste trafikkveksten blant nettbrukere. E-handel og reisenettsteder de mest populære kategoriene.

Hilde Nyman
21. sep. 1999 - 13:38

Tallene Media Metrix legger fram for august 1999 viser at det har vært en vekst på 11,5 prosent på den totale nettbruken i forhold til samme måned i fjor. Media Metrix måler det totale antall unike lesere/besøkende et nettsted har.

I august i fjor målte Media Metrix 56, 6 millioner unike besøkende på rundt 21.000 nettsteder, mens tilsvarende besøkstall i år er på 63,1 millioner.

Nettsteder med "voksen-innhold", som på godt norsk for det meste betyr porno, opplevde minst besøksvekst. Denne kategorien hadde en vekst på 4,6 prosent fra 19,1 millioner besøkende i august i fjor til 20 millioner i samme periode i år.

E-handel og reisetjenester på nettet opplevde den største veksten av unike besøkende. Shoppingtjenester hadde en vekst på 35 prosent. I august i fjor hadde denne kategorien 31,4 millioner besøkende mens besøket passerte 42,5 millioner samme måned i år.

Reisetjenester hadde den nest største veksten i perioden - opp 29 prosent fra 16,7 millioner besøkende i august i fjor til 21,5 millioner besøkende i august i år.

I samme undersøkelse er de 50 største nettsteder rangert. Her følger ne liste over de ti største, den fullstendige listen finnes på Media Metrix' hjemsider (se peker i bransjeregisteret nedenfor)

1. Yahoo.com

2. AOL.com

3. MSN.com

4. Geocities.com

5. Netscape.com

6. Go.com

7. Microsoft.com

8. Lycos.com

9. Excite.com

10. Hotmail.com

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra