Blant grunnene som er oppgitt for tildelingen er at Moullé-Zetterström både har gitt Mobilix et ansikt og en stemme, blant annet i selskapets egen TV-reklame. Mobilix har brandet seg under slagordet "samtale fremmer forståelsen" og i begrunnelsen er Moullé-Zetterström egen særpregede svensk/franske aksant trukket fram som et viktig bidrag til brandingen.
Men prisutdelerne, Hans Just A/S og Veuve Clicquot, bemerker også at brandingen har virket og befestet Mobilix rolle i det danske telemarkedet.
Hun er den første kvinne som ikke er født i Danmark som får prisen. Hun flyttet opprinnelig til Stockholm for å bygge opp landets fjerde GSM-lisens for France Telecom. Men lisensen gikk til et lite Malmø-selskap, og Moullé-Zetterström dro videre til Danmark der hun lykkes bedre.
Under utdelingen kvitterte Moullé-Zetterström med å si at det å bli betraktet som en dansk forretningskvinne er å nå langt for en som er fransk.