Mobyson har signert operatøravtale med Telenor Mobil som kjernen i selskapets tjenestetilbud.
Selskapet vil henvende seg til yngre mennesker primært mellom 17-32 år, som selskapet kaller for "den mobile generasjonen".
- Vi er den nye generasjonens mobiloperatør som i tillegg til mobiltelefoni skal levere mobil underholdning, sier administrerende direktør i Mobyson, Jonas Kjellberg.
Selskapet vil ved lanseringen i høst kapre sin del av markedet. Kjellberg lar seg ikke skremme av de mange aktørene på det norske mobilmarkedet.
- På europeisk basis finnes det i dag ingen aktør som kun henvender seg til den unge mobile generasjonen. Det er her Mobyson skal ta sin ledende posisjon gjennom å tilby morsomme og underholdende tjenester som spill, musikk og andre nyvinninger.
Mobyson er i hovedsak eid av det svenske ventureselskapet Startupfactory, der tidligere sjef i Ericsson, Sven-Christer Nilsson er en av gründerne.