Møller-familien skaper digital innholdssentral

Bernard Steen (bildet) har kjøpt tilbake forbruker-nettstedet DinSide og får nå Møller-familien med som støttespillere.

Bernhard Steen startet DinSide og solgte senere selskapet til Scandinavia Online sommeren 2000. Timingen kunne ikke vært bedre, men i sitt arbeid for å skape sorte tall, har SOL (gjennom den nye, svenske eieren Eniro) solgt selskapet tilbake til Steen.

Kjøpesummen er ukjent, men SOL fikk neppe igjen særlig mye av de 105 millioner kronene de for to år siden betalte Steen og MicroHolding Invest.

DinSide går med underskudd, det ble hele 20 millioner kroner i minus i fjor. Steen trenger derfor hjelp og det er han nå i ferd med å få. Møller-familien (med bakgrunn i bilimportøren Harald A. Møller) trer inn på eiersiden i DinSide, forteller selskapet.

Det er ikke avklart hvor mye Møller-familien skal investere, men med DinSide er Møller-familien gjennom sine investeringsselskaper i ferd med å bli et av de store mediehusene på nett i Norge. Fra før av eier selskapet, som heter Katalysator, finanstjenesten iMarkedet og medie-bransjeavisen Propaganda.

DinSide har 21 ansatte og en halv million brukere er innom nettstedet én eller flere ganger i måneden.

Til toppen