Jobbformidlingsselskapet Monster ble etablert som Jobline og kjøpt opp av amerikanske Monster.com i 2001. På sommeren for to år siden ble det omprofilert til Monster.no, men det norske kontoret fikk problemer. De amerikanske eierne la ned virksomheten i Norge etter bare et halvt års drift.
23 ansatte måtte flytte ut av lokalene på Aker Brygge og den danske virksomheten led en tilsvarende skjebne. De nordiske virksomhetene ble samlet i Sverige og styrt derfra.
Nå kvesser Monster.no igjen klør og vil satse friskt på det norske markedet. Med en ny franchisemodell fra Danmark, skal en tilsvarende modell etableres i Norge med rekruttering av mellom 10 og 12 ansatte.
– Flere av dem vi nå rekrutterer har tidligere jobbet i Monster.no, forteller daglig leder for den norske virksomheten Stein-Erik Myhre til digi.no.
Myhre anslår at Monster har rundt 200 norske kunder i dag.
Monster forsterker sin satsning i det norske markedet i samarbeid med selskapet Arbeidskamerater, som er en egen organisasjon i Oslo.