Karriere

Monsteret spiser Stepstone

Jobline, eid av Monster.com, spiser markedsandelene til svekkede Stepstone. Men Monster føler seg også presset.

13. nov. 2001 - 14:10

Monster-eide Jobline legger frem tall som viser solid vekst det siste kvartalet. Omsetningen øker med 37 prosent fra tredje kvartal i 2000. Noe av dette skyldes trolig at hovedkonkurrenten Stepstone sliter, noe som gjør det lettere å kapre brukere.

Men Monster innrømmer at selskapet tjener stadig mindre penger på rene nettannonser. I dag står stillingsannonser for 70 prosent av inntektene, men dette vil falle til 50 prosent etter hvert som Monster forsøker å gjøre mer avanserte leteoppdrag på vegne av arbeidsgivere. Monster/Jobline opplyser at 62.000 arbeidssøkende har registert seg eller lagt inn sin CV i deres base.

- Vi har hatt en ekstrem vekst i løpet av tredjekvartal på nesten 10.000 nye arbeidssøkende. Dette skyldes alle oppsigelsene siden i sommer, forteller Eva Bredesen til digi.no.

Hun medgir at hun tror at Jobline har vunnet en del på problemene hos konkurrenten Stepstone.
- Arbeidssøkere registerer seg flere steder, men arbeidstakere som betaler forsøker å velge, og da kanskje den mest solide leverandøren, mener hun.

Monster/Jobline har kontorer i 21 land i Europa, Asia og Amerika.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Oslo Pensjonsforsikring AS
Secops engineer
Oslo Pensjonsforsikring AS
Oslo
10. juni
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra