Ifølge den britiske avisen Financial Times er den store amerikanske TV-kanalen NBC presset på seere. Selskapet har lagt enorme penger i potten til IOC for en eksklusiv avtale for sending av de olympiske leker, men seertallene er ikke gode. Samtidig faller brukerne av NBCs offisielle nettsider som er dedikert til lekene i Sydney.
Les mer om de olympiske hjemmesidene:NBCs nettside for olympiaden, NBColympics.com, opplevde at sideoppslagene falt 35 prosent på én dag, onsdag i forrige uke. Det viser rapporter fra analyseselskapet Nielsen/NetRatings. Det melder Financial Times.
6,5 milliarder hits forventes på Olympics.com
Full forvirring om OL på Internett
Trafikken droppet fra 5,4 millioner sidevisninger tirsdag til 3,5 millioner sidevisninger onsdag. Dette er et dramatisk fall for NBC, som ikke lenger har den største nettløsningen for de olympiske lekene.
Den største tjenesten blir da den offisielle Olympics.com, skriver Financial Times.
Når tallene for interessen rundt de olympiske lekene blir summert opp etter at stevnet i Sydney er over, kan konklusjonen være at den helt enorme interessen (og seermassen) uteble. Dette er i alle fall ikke gode nyheter for IOC og for selskapene som lever godt på å selge lisenser for rettigheter til å sende innhold fra de olympiske lekene.
Det er heller ikke godt nytt for selskaper som NBC og andre som har lagt enorme pengesummer inn i å få retten til å sende stoff fra de olympiske lekene eksklusivt i USA.