Det nederlandske analyseselskapet OneStat har igjen undersøkt de globale brukerandelene til nettleserne Internet Explorer (Microsoft), Firefox, Safari (Apple), Opera og Netscape.
Tendensen er at de Internet Explorer fortsetter å fall, og at de største alternativene, Firefox og Safari, fortsetter å øke. Men forskjellene fra januar er marginale.
Fra januar til mai i år er endringene som følger:
Artikkelen fortsetter etter annonsen![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
annonsørinnhold
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Nye PC-er visker ut forskjellene mellom fysiske og virtuelle møter
- Internet Explorer går 0,65 prosent tilbake til 85,17 prosent.
- Firefox går 0,56 prosent fram til 11,79 prosent
- Safari går 0,14 prosent fram til 2,02 prosent.
Opera og Netscape står omtrent stille. Brukerandelene deres er henholdsvis 0,29 prosent og 0,15 prosent.