MTG bygger detaljhandel på nett

Modern Times Group har lansert sitt nye nettsted for dataspill rettet mot Skandinavia og bygger opp en separat virksomhet for detaljhandel via nettet.

MTG Internet Retailing er det nye navnet på det svenske mediekonsernets satsing på e-handel i konsumentmarkedet.

Gamerson er en internettbutikk som selger dataspill og retter seg mot det norske, svenske og danske nettpublikum. Det følger i fotsporene til det første prosjektet, CD-sjappa CDON, som ble startet for rundt ett år siden i Skandinavia.

MTG har inngått distribusjonsavtaler med svenske Bergsala for Nintendo og den danske konkurrenten Egmont for Sony Playstation.

Innen MTG Internet Retailing kalles alle nye virksomheter nå et eller annet med "on".

Internetthandelen innen MTGs detaljhandelsvirksomhet kommer til å følge MTG-portalen Everyday.com og portalens ekspansjon i Europa. Dessuten er TV-butikken TV-Shop på plass i 47 land og MTG kommer garantert til å utnytte kontaktnettet de har bygget opp på området "Electronic Retailing".

Ifølge pressemeldingen fra selskapet satser de mye på "fullfilment" innen fjernhandel, virksomheter som i realiteten kan betegnes som noe mer avansert enn postordre.

Kundetjenestene, ordremottakingen, distribusjonen og faktureringen i lokal valuta er alle faktorer i en logistikk som må fungere for å ha en skikkelig e-handel.

I tillegg kommer MTG innen kort tid innføre GiSMo som skal være en sikker betalingstjeneste der kunden får regningen som en del av telefonregningen.

MTG har allerede følt på kroppen hvor stort hinder det er hvis ikke varene kommer som bestilt. CDON har i lengre tid fått kritikk for sine sene leveringer, noe som også den svenske konkurrenten Boxman opplevde i starten da de entret det norske markedet.

Til toppen