BEDRIFTSTEKNOLOGI

Nå kan du klage på kabel-TV

Forbrukerombudet krever nå at kabel-TV selskapene skjerper sine egne kontrakter overfor forbrukerne. Blant annet kan kundene nå få penger tilbake om TV-signaler blir borte mer enn ett døgn.

Frode Eriksen
7. feb. 2001 - 04:15
UPCTelenor AvidiAlfanett
Forbrukerombudet


Blant forbedringene i forhold til dagens kontrakter at kunden kan kreve at operatøren raskt reparerer brudd eller dårlig linjekvalitet. Om signalene er ekstra dårligere kan kunden kreve utbedring i løpet av 24 timer Om dette likevel ikke skjer kan kunden kreve prisavslag.

Dessuten blir operatørenes rett til å føre kabler over kundens eiendom begrenset, annet enn i tilfeller der alternativet blir svært dyrt.

Forbrukerombudet lover stikkprøvekontroller for å sjekke at kravene blir oppfylt.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.