Nå også interaktiv TV i Europa

Europeiske digital-TV-tittere kan gjøre interaktiv TV-shopping når Europas første interaktive TV-tjeneste nå starter opp i Storbritannia.

Det er det britiske selskapet Woolworth som har startet opp tjenesten i samarbeid med konsulentselskapet The Hub som har spesialisert seg på e-handel, skriver Advertising Age.

Det er kanalen SkyDigital - et datterselskap av Rupert Murdochs BSkyB - som gjør handelen tilgjengelig. Kanalens seere får mulighet til å kjøpe varer som for eksempel musikk, bøker, videoer og spill.

.

- Bedrifter må se framover på de plattformer som vokser fram - som digital-TV og offentlige kiosker - for å sikre seg tilgang til massemarkedet, sier prosjektdirektør Jim Harrison i The Hub til Advertising Age.

- Vi forsto at det neste logiske skritt for Woolworth's var å satse digitalt, og at den beste veien framover var å endre vår salgsmodell til også å inkludere interaktiv TV, uttaler ansvarlig for Woolworth's elektroniske kanaler.

Til toppen