Nå vokser Norman endelig igjen

Sikkerhets-markedet vokser og det gjør endelig også Norman, men resultatet følger ikke helt med.

Den norske antivirus-selskapet Norman la i dag frem blanede tall. Sikkerhetsmarkedet vokser fort, og dessverre henger ikke Norman helt med.

- Etter flere kvartaler med omsetningsnedgang i hjemmemarkedet, er den negative utviklingen snudd, skriver selskapet. Selv om omsetningen økte i tredje kvartal klarte ikke selskapet å levere et resultat på linje samme periode i fjor.

Norman hadde i tredje kvartal en omsetning på 60,8 millioner kroner, det er en økning på 9 prosent sammenlignet med 55,8 millioner kroner i samme periode i fjor.

Resultat før skatt ble på 10 millioner kroner i løpet av de siste tre månedene, mens selskapet la frem et resultat før skatt på 11,6 millioner kroner i tredje kvartal i fjor.

- Norman forventer fortsatt vekst og god lønnsomhet også i de gjenværende månedene av 2006. Selskapet regner med å få positive effekter av de endringer og investeringer som er gjort gjennom 2006. Norman ser fortsatt betydelig potensiale innenfor sitt tradisjonelle område, virusbeskyttelse. I tillegg er selskapet svært forventningsfullt til arbeidet med OEM-avtaler og nye SandBox-produkter, som forventes å bidra ytterligere til Normans vekst og lønnsomhet, skriver selskapet i sin resultatpresentasjon.

Til toppen