NetCom blir innholdsleverandør

Nå skal NetCom også lage innhold på nettet. Mobilselskapet etablerer en redaksjon sammen med reklamebyrået Leo Burnett, for å lage innholdet på nettstedet knyttet til den nye mobil-tjenesten MotHer.

NetCom etablerer seg som innholdsleverandør når selskapet lanserer tjenesten MotHer, der et Internett-magasin MotHer magazine er sentral i tjenesten. I tillegg skal NetCom påta seg å varsle brukerne om merkedager eller andre forholdsdefinerte merkedager i direkte konkurranse med skoledagboken, skriver selskapet i en pressemelding mandag.

Tilbudet MotHer integrerer mobiltelefoni og Internett-tjenester og retter seg i første rekke mot ungdom fra femten år og oppover mot tredve. Internett-tjenesten åpner for egen dagbok på Internett og knyttes sammen med en meldingstjeneste via mobiltelefonen. I begrenset grad vil abonnentene også hente ned Internett-stoff direkte på mobiltelefonen.

Som en del av tjenesten er også nye ringelyder til mobiltelefonen, samt mulighet for å seg hvor mye det er ringt for. Nettstedet blir passordbeskyttet og forbeholdt NetCom-kunder. All kommunikasjon via NetComs eller andres nett takseres på vanlig måte, mens tilgangen til nettstedet blir gratis.

- Ungdom er de mest aktive brukere av både internett og mobiltelefoner, og NetCom MotHer kombinerer de to digitale verktøyene på en måte som gir merverdi for begge, sier informasjonssjef Guri Wormdahl i NetCom.

NetCom har store forventninger til mottagelsen i markedet.

Til toppen