Det er to dyktige forhandlere NetCom nå får inn i stallen. Både MTX og Hico Telesenter har vært blant de største Telenor Mobil-forhandlerne, men vil altså heretter kun selge mobilabonnement for NetCom. De to forhandlerne solgte i fjor tilsammen 8500 abonnement for Telenor Mobil og forventer fortsatt vekst i 1997, heter det i en pressemelding fra NetCom.
MTX har brukt den siste tiden til å bygge opp Oslos største bedriftssenter for telekommunikasjon, med over 200 kvadratmeter butikkflate. MTX vil selge alle NetComs tjenester i tillegg til data, hussentraler, telefakser og andre telekommunikasjonsinstallasjoner.
Hico Telesenter har i likhet med MTX brukt de siste månedene til å bygge om sin forretning, samt opplæring i NetComs produkter og tjenester. Hico Telesenter har nå et helt nytt butikkonsept, hvor bl.a. NetComs reklamebyrå Leo Burnett har stått for profileringen, og sørger for at "butikken fremstår med riktig NetCom-profil", for å sitere NetCom-meldingen.
Begge de nye samarbeidspartnerne har allerede igangsatt store markedsaktiviteter, og NetCom har store forventninger til salget. NetCom hadde en økning i salget i 1996 på over 21 prosent og hadde ved årets slutt 283.315 abonnenter.