- Vi vet selv hvor lang tid det tar å rekruttere nye kunder. De går også for et markedssegment hvor vi har svært lite å miste, sa adm. dir. Terje Christoffersen i NetCom, på spørsmål om hvorvidt NetSystem ville være en trussel for NetCom.
Uttalelsen fra Christoffersen kom på den samme resultatpresentasjonen hvor selskapet fortalte at det ville prioritere små og mellomstore bedrifter i sin markedsføring den nærmeste tiden. Christoffersen gav da uttrykk for at dette var et markedssegment hvor NetCom i dag er meget langt unna hva han mener er en "fair share" av markedet.
NetSystem skal kun markedsføre seg overfor små og mellomstore bedrifter.
I forhold til NetSystems muligheter til å få tilgang til et mobilnett, var Christoffersens eneste kommentar at Norske myndigheter ville være de første i Europa som i så tilfelle gav slik tilgang.
Terje Christoffersen tror heller ikke at Telia blir noen plagsom konkurrent med det første.
- Selskapet har ennå ikke tatt noen beslutning om utbygging i Norge. Det vil trolig ta minimum 14 måneder fra de tar en slik beslutning til de vil være så godt utbygget at de kan få nasjonal dekning i Norge, sa Christoffersen.