NetCom kapret 50.000 kunder i første kvartal

I løpet av første kvartal i år klarte NetCom å skaffe seg 50.000 nye kunder. Snart får kundene tilgang til flere av Telias Norden-tjenester.

Den sterke kundeveksten kommer først og fremst på abonnementssiden, opplyste avtroppende konsernsjef Terje Christoffersen på et kundetreff på Røros torsdag, skriver Nettavisen.

NetCom er 100 prosent eid av Telia og starter nå utrullingen av de første nordiske tjenestene til Telia.


- Vi er svært stolte over å kunne presentere Telias første fellesnordiske tjeneste for våre norske kunder, sier konsernsjef i Telia Mobile, Kenneth Karlberg.

De to første tjenestene er felles nordenpris og trådløs-tjenesten HomeRun.

Det å ringe for samme pris internt i Norden, lanseres til høsten og først og fremst for bedriftskundene. Privatkundene blir inkludert i ringeplanen senere, melder NetCom. Prisen som varierer fra 1,5 til 2,02 kroner (ekskl. mva) gjelder for samtaler til og fra mobil inn til og ut fra Norge og fungerer som et eget tilleggsabonnement.

Selv om NetCom sier Norden, er dette en sannhet med modifikasjoner, for på selskapets kart finnes ikke Island.

Samtidig lanserer NetCom HomeRun, som gjør at kundene ved hjelp av et datakort fra en bærbar eller håndholdt datamaskin kan koble seg opp mot Internett og derfra inn til bedriftens nettverk.

HomeRun finnes foreløpig på 200 steder i Norden, men også andre byer i Europa er under utbygging. I løpet av året vil ytterligere 200 lokasjoner være klare, på steder som flyplasser, hoteller og jernbanestasjoner.

En avtale med Narvesen Servering og hotellkjeden Norlandia gjør at det er der utbyggingen starter.

Til toppen