Vi må tjene godt med penger nå for å kunne finansiere utbyggingen av neste generasjon teknologi, er mobiltelefon-selskapens forsvar når man påpeker deres etterhvert svært så hyggelige fortjenester på sine norske kunder.
Les også:
- [08.05.2003] Kraftig kundevekst i NetCom
- [25.10.2002] NetCom med utrolig overskudd
For andrekvartalstallene fra TeliaSonera og deres norske datterselskap Netcom viser et mobilselskap på offensiven.
Netcoms omsetning løftet seg 14 prosent til 1,561 milliarder svenske kroner. Før engangsposter satt Netcom igjen med 203 millioner kroner, mot 67 millioner kroner i samme kvartal i fjor.
Netcom har også vært på offensiven med sine enklere prisstruktur. Selskapet økte sine markedsandeler med 30.000 kunder til 1,181 millioner abonnenter. Kundene ringer også mer i snitt. Andre mobilselskaper som bruker Netcoms nett gav et ytterligere løft på 80.000 kunder.
Et av spørsmålene fremover er hvordan MMS kommer til å slå ut - gratistilbudet i sommer har fått 65.000 kunder til å registere seg og de sendte 750.000 meldinger i løpet av juni og juli, forteller Netcom til digi.no.