NetCom vil reservere alle kundene mot SMS-spam

NetCom og Telenor Mobil vil hindre at mobilkundene får tilsendt ikke ønsket SMS-reklame for tvilsomme nettsteder og produkter. Mens NetCom reserverer alle sine kunder, lar Telenor den enkelte kunde velge selv.

NetCom og Telenor Mobil vil hindre at mobilkundene får tilsendt ikke ønsket SMS-reklame for tvilsomme nettsteder og produkter. Mens NetCom reserverer alle sine kunder, lar Telenor den enkelte kunde velge selv.

Informasjonssjef i NetCom, Guri Wormdahl sier til digi.no at NetCom ønsker å bygge sitt reservasjonsregister på en annen modell enn Telenor.

- Vi ser for oss en ordning hvor kundene aktivt må be om å bli mottakere av denne formen for reklame.

- Dessuten ønsker vi å komtrollere dette selv, for å sikre at kundene ikke får all verdens skitt og lort på displayet uten å ha bedt om det, sier Wormdahl som forteller at NetCom har mottatt mange henvendelser fra harmdirrende og indignerte kunder.

- Vårt poeng er at dette marked vil ta av i løpet av kort tid. For at ikke SMS-reklame skal bli et system som folk vegrer seg mot å ta i mot, er vi som operatør nødt til å føre en restriktiv linje.

Derfor vil NetCom i utgangspunkt stenge for all slik reklame. Vi arbeider nå med tekniske løsninger for å få bukt med problemet og regner med å være klare i løpet av mars.

Til toppen