JUSS OG SAMFUNN

Nettannonsene glemmes

Nettbrukerne glemmer mange av de annonsene de ser på Internett. Det er konklusjonen i en undersøkelse fra konsulentselskapet Q.E.D. Inc.

Morten Øverbye
23. apr. 1997 - 14:00

Undersøkelsen er gjort blant forbrukere på nettet, skriver tidskriftet MediaDaily. Hvor mange personer som har deltatt, sies det ingenting om.

Ifølge undersøkelsen glemmer mange nettbrukere de annonsene de ser på nettet fordi de ikke ofrer oppmerksomhet på dem når de surfer. Nettbrukere irriterer seg over annonser som inneholder mye grafikk og som tar lang tid å laste ned.

Konsulentselskapet Q.E.D. anbefaler bruk av humor, animasjon og rask grafikk for å få mest respons på annonsene. Samtidig frarådes annonsører å be om personlig informasjon før de presenterer produktet.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.