Nettaviser i spleiselag for å vekke annonsørene

I anledning sitt femårsjubileum har Media.com fått med seg en rekke nettaviser på et spleiselag som gjør mediebyrået til den dominerende annonsøren på det norske Internettet i ett døgn. Dagens kampanjen skal fremme nettets gode egenskaper som annonsekanal, forteller Nina Hølke.

- Det nytter ikke å klage over nedgangstider hvis man ikke selv forsøker å snu trenden. Med denne kampanjen har vi alle brettet opp ermene, og det er et helt unikt samarbeid vi her har opplevd, melder Nina Hølke i Media.com Interactive, til digi.nos søsterpublikasjon Propaganda.

Les originalsaken her:

Kampanjen vil kun gå i dag 9. januar, men er tenkt å være så massiv at nettavislesere ikke kan unngå å se den.


- Vi opplever at mange annonsører oppfatter Internett som kjedelig og lite engasjerende, samtidig som det eksisterer flere fordommer som at reklame på Internett ikke skaper nok oppmerksomhet. Bransjen ønsker med denne kampanjen å tilbakevise påstandene en gang for alle, sier Hølke og legger til at det viktigste nå "er å skape kampanjer som rører brukeren emosjonelt på samme måte som TV og radio har klart."

- Kun på denne måten får vi også skapt engasjement hos reklame kjøperne, sier pixelagent Hølke til Propaganda.

Disse aktørene deltar i dagens kampanje:

  • VG
  • Katalysator (digi.no, iMarkedet, DinSide, Propaganda)
  • Startsiden
  • Nettavisen
  • Dagbladet
  • MSN
  • SOL
  • TV2
  • AdLink
  • Media PrimeTime (Aftenposten, 3 store)
  • dn.no
  • Hegnar Media
  • Advertising.com
  • IDG og IT Media
Til toppen