Komplett-sjef Eric Sandtrø innrømmer at det er litt ironisk at en nettbutikk tyr til gammeldagse medier som papirkataloger, men testprosjektet i våres gav mersmak.
Da sendte Komplett ut en mindre katalog over sine mest populære varer til et utvalg husholdninger. Og det gav mersmak - nå har Komplett laget en større katalog på 72 sider som er sendt ut til alle 1,8 millioner husholdninger.
Katalogen er i fire farger på glaset papir, men spørsmål om hva en slik markedsføringsoperasjon koster vil ikke Sandtrø kommentere. "Det skulle nok konkurrentene våre likt å visst".


Sandtrø måler effektene, blant annet ved å følge med på antall registeringer av nye kunder. Men hvor mange som har kommet til denne uken vil han heller ikke ut med.
- Foreløpig smiler vi, sier Sandtrø diplomatisk.
Han påpeker at papirkatalogens viktigste oppgave er å gjøre Komplett kjent utenfor dagens kjernemålgruppe, unge menn. Kunder som er mindre interessert i IT har kanskje ikke en gang hørt om Komplett.
- Vi fikk en telefon her tidlig i uken for oss ikke veldig typisk kunde. Det var en eldre kvinne som hadde fått katalogen og skulle kjøpe en GPS-enhet til mannen som stadig kjørte seg bort, forteller Sandtrø.