RESULTATERFINANS

Nettbutikk satser mer på papir

Nettbutikken Komplett.no satser ironisk nok mer på papirkataloger for å nå nye kunden-grupper.

17. nov. 2005 - 14:17

Komplett-sjef Eric Sandtrø innrømmer at det er litt ironisk at en nettbutikk tyr til gammeldagse medier som papirkataloger, men testprosjektet i våres gav mersmak.

Da sendte Komplett ut en mindre katalog over sine mest populære varer til et utvalg husholdninger. Og det gav mersmak - nå har Komplett laget en større katalog på 72 sider som er sendt ut til alle 1,8 millioner husholdninger.

Katalogen er i fire farger på glaset papir, men spørsmål om hva en slik markedsføringsoperasjon koster vil ikke Sandtrø kommentere. "Det skulle nok konkurrentene våre likt å visst".

Sandtrø måler effektene, blant annet ved å følge med på antall registeringer av nye kunder. Men hvor mange som har kommet til denne uken vil han heller ikke ut med.

- Foreløpig smiler vi, sier Sandtrø diplomatisk.

Han påpeker at papirkatalogens viktigste oppgave er å gjøre Komplett kjent utenfor dagens kjernemålgruppe, unge menn. Kunder som er mindre interessert i IT har kanskje ikke en gang hørt om Komplett.

- Vi fikk en telefon her tidlig i uken for oss ikke veldig typisk kunde. Det var en eldre kvinne som hadde fått katalogen og skulle kjøpe en GPS-enhet til mannen som stadig kjørte seg bort, forteller Sandtrø.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra