Slik ordlegger imidlertid AOL Europesjef, Andreas Schmidt seg ikke. Han sier at initiativet er det største steget for å bringe Tyskland inn i Internett-alderen. - AOL har alltid hatt et sterkt fokus på utdanning, blant annet ved å knytte 3000 tyske skoler til nettet de siste par årene, fortalte han på lanseringen av kampanjen.
Hovedkonkurrenten heter Deutsche Telekom, som allerede har skapt store overskrifter med sin garanti om å gi gratis ISDN-linjer til alle 40.000 tyske skoler i løpet av neste år.
Det har blant annet forbundskansler Gerhard Schroeder bifalt, som har som mål at alle landets skoler skal ha tilgang til Internett i løpet av 2001.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
AOL Europes mottiltak er å gi tyske lærere gratis Internettkontoer, selv om de må betale tellerskrittene selv. Studenter tilbys et lignende tilbud, men bare inntil 30 timer gratis nettbruk i måneden.