Resultaterfinans

Nextgentel gir gass og går i minus

ADSL-selskapet Nextgentel spiser markedsandeler, men det koster og regnskapet viser underskudd.

3. mai 2005 - 09:31

Nextgentel er Telenors største bredbåndsutfordrer, men selskapet taper fremdeles penger i et marked som er i ferd med å modnes. Selskapet endte opp med et resultat på minus 5,9 millioner kroner sammenlignet med minus 9,5 millioner kroner i samme kvartal i fjor.

Salget løfter seg pent og endte i første kvartal på 134,5 millioner kroner, en økning på 37 prosent fra samme kvartal i fjor.

Årsaken til den svake bunnlinjen er aggressive tiltak for å holde veksten oppe, forklarer selskapet.

- Bredbåndsselskapet NextGenTel har gjennom iverksatte aggressive salgs- og markedstiltak økt andelen av veksten i bredbåndsmarkedet i første kvartal 2005, heter det i en melding.

Satsningen gir dog resultater - Nextgentel spiser markedsandeler. Selskapet oppnådde i første kvartal en markedsandel på 15 prosent av nye bredbåndslinjer solgt i første kvartal.

I samme kvartal i fjor hadde Nextgentel 11 prosent av salget. Inkludert oppkjøpet av FirstMile AS hadde NextGenTel en total markedsandel på 17,1 prosent i det norske DSL-

markedet ved utgangen av første kvartal, hevder selskapet.

Nextgentel opplyser nå at selskapet har 108.350 aktive linjer ved kvartalsslutt.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra