HBO Nordics styreformann Peter Ekelund har tidligere vært med på å dra i gang betal-tv-markedet og å starte opp en dotcom-tidens mest aggressive fiberleggere, Bredbandsbolaget.
Nå har han satt seg som mål å endre den nordiske tv-bransjen, i skarp konkurranse med Netflix.
24. april kommer han på Telecruise for å fortelle om hva dette betyr for tv-distributørene og teleoperatørene.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
Se hele programmet på Telecruise.no!
Der møter han de etablerte distributørene Canal Digital, Get og Altibox. De henter støtte i en ny Deloitte-rapport som fremhever at 75 prosent av tv-innholdet sees senest en uke etter at de kringkastes på en tv-kanal via en tradisjonell distributør, i følge IPTV News.
- Nisjekanalene kan strømmes
Men mange av disse kanalene kan like gjerne strømmes via nettet, ifølge IHS Screen Digest
![](https://images.gfx.no/580x/1150/1150768/tommorrod.png)
Analytiker Tom Morrod tar med seg tallene som viser at kun 58 av Storbritannias 192 tv-kanaler er så store at det ikke er kostnadseffektivt å bli en ren strømmetjeneste i løpet av nær fremtid, mener IHS Screen Digest - gjengitt av Advanced Television
Under Telecruise vil Tom Morrod også forsøke å svare på om Norges lave befolkningstall kan føre til at tv-kanalene går over til strømming tidligere i Norge enn i utlandet?
Betyr det i så fall at tv-distributørenes omsetning og marginer er under press?
Canal Digital, Riks-tv, Altibox og Get kommer for å svare på hvordan de vil holde på kundene og sikre marginene i tiden som kommer.
Mens Telenor-satsingen Comoyo vil argumentere for at det også vil finnes plass til distributørene, for å samle opp strømmekanaler og forenkle brukeropplevelsen i strømmeparadigmet.
Se hele programmet og bestill billetter på Telecruise.no!