- Hvordan blir det Rolf Erik Hasle, er det Escape som blir det nye navnet på Postens e-handeltjeneste?
- Ingen kommentar, sier Hasle til digi.no.
Han er direktør i Posten Fjernhandel som står har stått bak utviklingen av nettstedet og har ansvar for markedsføringen. Lanseringen skal foregå i Posten Fjernhandels egne lokaler mandag klokken 11.
_logo.svg.png)

Allerede før presentasjonen er det kommet flere store drypp om hva som kommer, men navnet har til nå vært en av hemmelighetene som skal publiseres til uken.
- Ja, vi kommer med navnet klokken 11 på mandag. Samtidig kommer vi med en kundeliste som vi selv synes er ganske imponerende. Dessuten skal pressen få lov å møte de to som jobber med nettstedet, sier Hasle som ikke vil si noe mer før lansering.
I forrige uke gikk den samme Hasle ut i Dagbladet og fortalte om den nye nettbutikken som vil være et kjøpesenter basert på merkevarer. Eksempler på produkter er klær, golf- og barneutstyr, PC og CD-er, sier Hasle som altså overfor digi.no uttrykker tilfredstillelse med samarbeidspartnerne som er med på satsingen.
Hasle har videre sagt til Dagbladet at Posten må bli proffe på dette markedet for å sikre Posten konkurransekraft i fremtiden. Han anser utenlandske e-handelsteder som en enorm trussel mot Posten konkurransemessig.
Likevel virker det ikke som om Posten har hatt veldig hastverk med å få noe på plass. Postens største satsing til nå har vært Interpost, et informasjonstorg som aldri levde opp til det det en gang ble forespeilt å være.
Allerede i august 1997 gikk Posten ut i digi.no med estimater på 7-900 millioner kroner til satsing på en ny online-strategi. Posten SDS skulle være spydspissen i denne satsingen.
Les saken fra 1997 her:
Posten: Online-strategi til 900 millioner kroner
De enorme summene ble imidlertid aldri bekreftet senere og nå svirrer særdeles mer edruelige tall, som ti millioner til investeringer på IT-siden, rundt i luften.
Det skal imidlertid mye til for å ta igjen forspranget som den svenske søsterbedriften Posten har skaffet seg gjennom sitt nettsted Torget. Torget har i flere år vært en av de best besøkte portalene i Sverige med sitt fokus på e-handel.
"Torget" var da også tidligere i år den interne arbeidstittelen på Posten Norges nye kjøpesenter.