- Butikken skal drives forretningsmessig, men blir på mange måter et permanent utstillingsvindu, med det nyeste og beste innen Nokias design og teknologi, sier administrerende direkt¢r for Nokia Mobiltelefoner i Skandinavia, Sara Kullgren.
Profilbutikken skal vise de nyeste Nokia-produktene, basert på et egendesignet Nokia-miljø. Selskapet skal ikke bli detaljister, men vil komme tettere på kundene ved å vise Nokia slik Nokia selv vil at Nokia skal oppfattes og være.
Butikken eies og drives av en frittstående forhandler, MTX Mobiltelefoneksperten AS.
- Butikken vil gi både Nokia og MTX en enda sterkere posisjon i det norske markedet. Beliggenheten i Byporten er dessuten både sentral og eksklusiv, sier Odd Arne Hauge i MTX Mobiltelefoneksperten AS.
MTX Mobiltelefoneksperten AS ble etablert i 1992 og har med Nokia-butikken til sammen fire butikker i Norge. Kjeden omsatte i 1997 for 23 millioner kroner og forventer med Nokia-butikken og eventuelle andre etableringer sterk vekst i 1999.