Nokia leverte en resultatforbedring på 43 prosent på økt salg i Asia og en engangsgevinst. Resultatet ble likevel litt lavere enn ventet.
Nokia omsatte for 9,81 milliarder euro i andre kvartal, en vekst på 22 prosent fra andre kvartal i fjor.
Veksten kommer - ikke overraskende - fra introduseringen av billige mobiler i India og Kina forteller Nokia.
Resultatet endte på 1,14 milliarder euro, en forbedring på 43 prosent fra samme kvartal i fjor. Men mye skyldes en engangsgevinst på 270 millioner euro i forbindelse med salget av det tyrkiske Telsim Mobil Telekomunikasyon.
Men selv disse hyggelige tallene var nok for aksjeanalytikerne som hadde ventet enda mer.
Nokia skriver i rapporten at markedsandelen til selskapet steg fra 33 prosent til 34 prosent i løpet av kvartalet. Mobilgiganten opprettholder sine utsikter for minimum 15 prosent vekst i salget på verdensbasis i 2006.