Avtalen med Djuice representerer starten for Zoomits aktiviteter på mobiltelefoni.
- Vi tror bruk av vår tjeneste på mobiltelefoni kan bli like stort som bruk av prissammenlikninger PC. Man kan tenke seg en tjeneste der man ved å lese strekkoden på en vare i butikken i løpet av sekunder kan sammenligne butikk-priser med alternative kjøp på nettet. Vi tror det er betalingsvilje hos forbruker for å få denne informasjonen raskt og enkelt, uttaler Dolven i en pressemelding.
Zoomit.com ASA fusjonerte nylig med Kelkoo.com og blir gjennom sammenslåingen posisjonert i bl.a. Frankrike, Spania, England, Italia, Nederland, Sverige, Danmark, Finland og Norge, samt sør-amerikanske Brasil og Argentina.
Zoomit.com vil om kort tid lanseres på Djuice.com med en egen WAP-løsning, men samarbeidet er i stor grad fokusert på neste generasjons løsninger der man kan ha fast oppkobling for å kunne sjekke pris- og produktopplysninger på både produkter og tjenester i kjøpsøyeblikket.