BEDRIFTSTEKNOLOGI

Nordmenn sammen i mobilt Euro-korstog

Djuice.com og Zoomit.com skal samarbeide om å utvikle løsninger for prissammenlikninger på nye mobile plattformer. - Dette venter vi oss mye av. Vi snakker om en type innhold der betalingsvilligheten er meget stor, sier Zoom-sjef Johan Dolven til digitoday.

1. nov. 2000 - 12:01
Zoomit.com ASAdjuice.comJohan Dolven
digitoday.no

Avtalen med Djuice representerer starten for Zoomits aktiviteter på mobiltelefoni.

- Vi tror bruk av vår tjeneste på mobiltelefoni kan bli like stort som bruk av prissammenlikninger PC. Man kan tenke seg en tjeneste der man ved å lese strekkoden på en vare i butikken i løpet av sekunder kan sammenligne butikk-priser med alternative kjøp på nettet. Vi tror det er betalingsvilje hos forbruker for å få denne informasjonen raskt og enkelt, uttaler Dolven i en pressemelding.

Zoomit.com ASA fusjonerte nylig med Kelkoo.com og blir gjennom sammenslåingen posisjonert i bl.a. Frankrike, Spania, England, Italia, Nederland, Sverige, Danmark, Finland og Norge, samt sør-amerikanske Brasil og Argentina.


Zoomit.com vil om kort tid lanseres på Djuice.com med en egen WAP-løsning, men samarbeidet er i stor grad fokusert på neste generasjons løsninger der man kan ha fast oppkobling for å kunne sjekke pris- og produktopplysninger på både produkter og tjenester i kjøpsøyeblikket.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.