Eierne bak bgay.com, Hans Smines og Monika Dypeng, uttaler i pressemeldingen at dette er veldig hyggelige trafikktall. De norske gründerne legger også vekt på at det i løpet av de siste fem månedene ble brukt i underkant av 150.000 kroner totalt på markedsføring.
- Et godt produkt som jungeltelegrafen bringer videre og god kjennskap til "geriljamarkedsføring" er mye av hemmeligheten bak suksessen, forteller de.
Selskapet lanserte en norsk versjon av portalen i våres, og også denne har vært en suksess. Den norske versjonen har nå 10.000 unike brukere og 50.000 sidevisninger i måneden. - Vi ser at vi som er i et såpass begrenset nisjemarked er nødt til å tenke globalt og per i dag er vi nødt til å sette fokus på den vestlige del av verden under ett, uttaler Smines og Dypeng.
- Før vi virkelig setter inn førstegiret må vi ha tilstrekkelig kapital i ryggen. Vi er ikke helt ferdige på investeringssiden ennå, men plan og strategi for posisjonering er på plass, bedyrer de.
Les også:
Homseportal sklir inn i Norge
Etablerer norsk homoportal i USA