RESULTATERFINANS

Norsk Internett-selskap ferdigryddet, gir gass

Internett-konglomeratet Segmentor mener pilen har snudd for dem og mange andre. Ferdig ryddet gir nå selskapet forsiktig gass.

21. mars 2002 - 13:31


digi.noSegmentor


- Vi tror vi er ganske typiske for Internett- og IT-bransjen totalt. Etter alle problemene og innstrammingene i fjor, har vi nå ryddet oss ferdige og tjener penger igjen i alle selskapene vår, sier Segmentor-sjef Tom Hauge. - Nå kan vi se fremover og lansere nye ting. Men fokuset er på prosjekter som kan gi rask lønnsomhet, understreker han.

Hauge forteller at alle Segmentor-selskapene har gått med et lite pluss i alle de tre første månedene i år. Totalt regner han med å omsette for 45 millioner kroner, selv om han foreløpig ikke tror på noe voldsomt overskudd i år.

I går lanserte selskapet sin første nye tjeneste, Nyhetsklipp.no. Betaltjenesten holder rede på alle nyheter fra 169 norske nettaviser og nyhetstjenester. Brukere kan legge inn stikkord og bedriftsnavn de vil ha nyheter om. Blir det publisert en sak der stikkordet er nevn, skal du bli varslet i løpet av en halv time, lover Hauge.

Tjenesten finnes i to versjoner - en som dekker Norge og en som dekker Norden. Brukere av Bizweb vil dessuten få vist nyheter om selskapene de undersøker.

* * *
(Segmentor eide tidligere aksjer i digitoday, selskapet som gir ut digi.no, men solgte seg ut da Telenor Nextra kom inn på eiersiden, red.anm.)

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.