JUSS OG SAMFUNN

Norske nettannonser for 200 mill. i fjor

Norske mediebyråer formidlet nettannonser for 110,5 millioner kroner i fjor. Men dette er trolig ikke mer enn halvparten av den samlede annonseringen på nett i 2002, viser tall Propaganda har hentet inn.

Øystein Kvistad
28. jan. 2003 - 14:33
Mediebyråenes Interesseorganisasjon

Ifølge digi.nos søsterpublikasjon Propaganda, anslår kilder i medier og mediebyråer at den samlede merkevareannonseringen på nettet i fjor endte på mellom 180 millioner og 200 millioner kroner. De store nettstedene har størst andel annonser gjennom mediebyrå, mens de mindre ofte får annonser direkte fra annonsør.

I landets første nettmediehus, Katalysator Media (DinSide, Propaganda, iMarkedet og digi.no) kommer omtrent halvparten av annonsene til de fire nettavisene fra mediebyrå.

Les originalsaken hos Propaganda.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.