Forbrukerteknologi

Norske ungdommer bruker mest tid på sosiale medier i Norden

Bruker 20 minutter mer enn landet med lavest tall.

Ingen ungdommer i Norden bruker mer tid på sosiale medier enn de norske, ifølge en nordisk spørreundersøkelse.
Ingen ungdommer i Norden bruker mer tid på sosiale medier enn de norske, ifølge en nordisk spørreundersøkelse. Foto: Lise Åserud/NTB
22. sep. 2025 - 15:11

Norske ungdommer mellom 15 og 34 år bruker 116 minutter i sosiale medier hver dag, ifølge det uavhengige analyse- og konsulentfirmaet Mediavision. Det er 20 minutter mer enn Danmark, som har lavest tall.

Dette får konsekvenser for konkurransesituasjonen i Norge for andre medieaktører, ifølge Mediavision. 3000 personer i alderen 15 til 74 år har svart på undersøkelsen utført av Mediavision.

Tidsbruken i hele Norden har økt, ifølge undersøkelsen, som peker på at spesielt videoer på Tiktok og Instagram er med på å øke tidsbruken.

Nvidia-sjef Jensen Huang, her avbildet under et KI-toppmøte i juli.
Les også:

Fortsetter inntektsveksten: Nvidia slo forventningene

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.