Med gjennomsnittlig 8 500 abonnenter og to meldinger per dag under Fotball-EM, kom det totale antall meldinger Sporten sendte ut opp i rundt 70 000. Lene Hordvik, markedssjef i Aktivum, NRK-selskapet som selger SMS-tjenestene, kaller "Fjørtoft-prosjektet" en kjempesuksess.
Alt i alt endte Sporten opp på plussiden, noe Hordvik karakteriserer som "veldig bra i startfasen". Videre kan hun fortelle at antall abonnenter var "over all forventning" med tanke på hva som var lagt ned i markedsføring.
Aktivum og Sportsredaksjonen satser nå på å dra nytte av erfaringene fra Fotball-EM til å bygge opp mot OL i Sydney. Det tas sikte på å tilby både SMS-nyhetstjenester og EMS, en innmeldingstjeneste som gir publikum mulighet til å komme med innspill og spørsmål til redaksjonen. Under EM hadde redaksjonsmedlemmene nok å henge fingrene i, med mellom 1000 og 2000 meldinger å besvare hver dag. Men Sporten ser nytten av å få innblikk i hva publikum er opptatt av.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
På sikt håper Aktivum og Sporten at inntjening fra disse tjenestene kan hjelpe redaksjonen til å lage bedre programmer.
Les mer om sportsnyheter på mobil:
Arne Scheie, Kjell Magne og Per Ståle på WAP