Det er Statens Medieforvaltnings direktør, Ivar Andenæs, som sier dette til digi. På spørsmål om det ikke er problematisk at statskanalen går ut og selger varemerker som bygges opp gjennom det redaksjonelle innholdet, svarer han:
- Det er ikke noe i veien for at de gjør dette, så lenge de ikke bruker sine kanaler for aktivt å markedsføre disse produktene.
- At de bruker sine Internett-sider for å markedsføre disse produktene, er altså greit?
- Internett er en greie for seg selv, og vi klør oss litt i hodet der. For ett år siden sa vi at Internett ikke var kringkasting, fordi radioprogrammer som ble sendt over Internett var lagret først. Nå har den tekniske utviklingen tatt igjen de argumentene, men foreløpig nøyer vi oss med å klø oss i hodet, sier Andenæs og legger til at fordi NRK-reglene bare gjelder selskapets kringkasting, har de foreløpig ikke blitt gjort gjeldende for Internett.