(OPPDATERT)
Nødetatene i Oslo hadde fredag morgen store problemer med telefonsystemet. Alle nødnummer fungerte igjen like etter klokken 8, men kapasiteten er fortsatt redusert fredag formiddag.
Telenor har funnet feilen i fastnettet og jobber med å rette den opp. De opplyser at alle nødnummer fungerer, men at det må forventes noe ustabilitet inntil feilen er rettet permanent.
![HP Norge](https://images.gfx.no/80x/2757/2757793/hp%2520logo.png)
![](https://images.gfx.no/cx0,cy1137,cw8192,ch2731,2000x/2848/2848258/hp_day4_roz_ambiente_maja_0384_shot_086%2520(1).jpg)
– Trafikken er stabil, men med redusert kapasitet, opplyser Telenor i en pressemelding.
Nødnumrene 02800, 110, 112 og 113 hadde problemer med å motta telefonsamtaler, og legevakten i Oslo og Viking meldte også om problemer.
– Vi har hatt problemer som har berørt fasttelefoni-nettet hovedsakelig i Oslo-området siden 4.30 natt til fredag, opplyser informasjonssjef Knut Sollid i Telenor til NTB.
Telenor opplyser at problemene skyldes en sambandsfeil som oppsto etter planlagt arbeid i nettet ved en av hovedsentralene i Oslo. (©NTB
Les også:
- [16.05.2014] – Alvorlig at nødnumre falt ut