Start Network
Arne H. KrumsvikA-pressenRomerikes Blad
Rune Røsten
digi.no
Per Brikt Olsen
"Forbruker & Media"
- Hvorfor har det tatt fem år å komme fram til dette samspillet?
- Vi kommer til å fokusere mer på tradisjonelle argumenter innenfor annonsesalg. Sidevisninger, flash og java er ikke noe vi kommer til å kommunisere med overfor annonsørene. Nå vil det gå på tradisjonell argumentasjon som antall lesere og dekning, sier Røsten.
Røsten regner med en økning på annonsesiden neste år for nettselskapet, også mobile tjenester som per i dag utgjør noen prosent av omsetningen. Men betaling for nettinnhold har ikke DB Medialab budsjettert med i 2002:
- Vi har ikke budsjettert med store inntektstrømmer neste år på betaling på nettet. Det eksisterer stadig for stor usikkerhet rundt betalingsviljen, sier han og opplyser at det ikke blir noen flere betalingstjenester før jul fra DB Medialab.
Per i dag har de en PDF-utgave av papiravisen som folk kan betale over mobiltelefonen.
- Den har vært en svært betinget suksess for oss, medgir Røsten.