Ny logo og profil på Telenor

Telenor har lansert en ny visuell profil som skal signalisere styrket kundeorientering.

Ny logo og profil på Telenor

Telenor har lansert en ny visuell profil som skal signalisere styrket kundeorientering.

I dag lanserer Telenor sin nye visuelle profil. Den nye logoen er et symbol på at Telenor endrer seg, og signaliserer det pågående arbeidet med å styrke kundeorienteringen i alle deler av Telenor, heter det i en pressemelding. Telenor tror den nye profilen vil skille seg tydelig ut i den internasjonale konkurransen, og bidrar til at man fremstår som ett konsern.

Samtidig med lanseringen i Norge bytter også Telenors selskaper Sonofon og Cybercity i Danmark og Pannon i Ungarn sin visuelle profil. Disse selskapene viderefører sine merkenavn.

Den nye profilen skal også signalisere hvor internasjonalt Telenor er blitt: Mer enn halvparten av medarbeiderne arbeider nå utenfor Norge.

– Vi har blitt en betydelig internasjonal aktør, men har fortsatt det samme fokuset som før: Å hjelpe mennesker å kommunisere. Vår nye profil gjenspeiler denne ambisjonen. Dagens lansering er imidlertid ikke utelukkende en endring av vår visuelle identitet, endringen handler også om hvordan vi styrker kundeorienteringen i alle ledd i selskapet. En ny logo skaper ikke vårt omdømme alene, men jeg er sikker på at vår nye profil inspirerer oss i vårt pågående arbeid med å levere enda bedre tjenester til våre kunder, sier konsernsjef Jon Fredrik Baksaas i Telenor.

Den nye logoen er synlig flere steder allerede i dag. Andre skilt og øvrig materiale vil bli byttet ut fortløpende den nærmeste tiden.

Telenors nye grafiske profil er utviklet av Keshen Teo, Creative Director ved London-baserte Wolff Olins.

Til toppen