RESULTATERFINANS

Ny økonomi blir gammel økonomi

Nettmegleren E*Trade i USA går nye veier for å tiltrekke seg nye kunder. Nå satser de på fysiske lokaler hvor kundene får tilgang til kvalifisert personell. E*Trade har dermed det siste halve året kommet svært langt for å fjerne seg fra dotcom-begrepet.

Oddmund Grøtte
5. apr. 2001 - 10:10
E*Trade

I går åpnet E*Trade det som skal bli det nye flaggskipet i deres satsing på å nå ut til folket. Et kjempestort lokale midt på Manhattan på omtrent 15.000 kvadratmeter skal sikre kunder tilgang til analyser og kvalifisert personell. Dette er det første av i alt 20 kjempesentre som skal åpnes over hele USA i tillegg til mange mindre sentre. Dette er et ledd i å tilby kundene tilgang til aksjemarkedet, tradisjonell nettbank, forsikring og forvaltning.

- Det er viktig å tilby kundene både elektronisk og fysisk tilgang til informasjon, produkter og tjenester for å tilfredsstille kundenes individuelle behov, skriver selskapet i en pressemelding.

digitoday.no skrev før jul at E*Trade gjør det samme i Norge: E*Trade Norge starter investorbutikker

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra