Ny ryddegjeng i Nextgentel

En ny ledergruppe i NextGenTel skal redde selskapets ære etter klagestormen.

I november så det riktig ille ut for NextGenTel som da toppet klagelisten hos Forbrukerrådet med 1 053 henvendelser. Til sammenligning var det i samme tidsrom bare 1 945 henvendelser på Telenor som har mer enn tjue ganger så mange kunder.

Nå skal en ny ledergruppe rydde opp i NextGenTel.

Fem nye ledere skal sørge for at selskapet klarer å møte den forventede etterspørselen etter bredbåndsløsninger uten at det går på bekostning av kunden.

Den første som er på plass er Elina Nina Visthoff (44) som blir direktør for privatkundeservice. Hun tar over etter Kjell Morten Brendøy som gikk på dagen i oktober.

Visthoff kommer fra stillingen som seksjonssjef for kundeservice DnB NOR, Divisjon Bank og Finans i EDB Business Partner.

I tillegg tiltrer to nye sjefer fra Ementor, Jan Dagfinn Midtun og Erik Korvald. Midtun og Korvald var henholdsvis divisjonsdirektør og direktør Bedriftsmarkedet i Ementor Norge.

Resten av ledergruppen blir rekruttert internt fra NextGenTel.

Ifølge markedsdirektør Morten Ågnes skal alle være på plass innen 1. april i år.

NextGenTel begynte allerede sent i høst å merke forbedringene. Fra november til oktober ble klagemengden fra Nextgentel-kunder nesten halvert, fra 197 treff til vel 100.

    Les også:

Forbrukerrådet har hatt en rekke møter med NextGenTel som skal følges opp i januar.

NextGenTel har tatt grep i mannskapet og kvaliteten ved blant annet å akseptere kortere linjelengde.

Telenors mal er linjelengde på maks tre kilometer fra sentralen og ut til kunden, mens NextGenTel har tidligere akseptert en større linjelengde.

Denne er nå skjerpet inn til tre kilometer. Større lengde kunne tidligere medføre tekniske problemer for kunden. Ulempen er at enkelte ikke får bredbånd.

Til toppen