Ny salgssjef klar som et egg for Spray

Avtroppende salgssjef i Orkla-eide JobbNett, Trond Pyle, skal begynne som salgsdirektør i portalen Spray Norge. Hans første oppgave blir å bygge opp en salgsavdeling.

- Innen kort tid begynner jeg som salgsdirektør for nettportalen Spray Norge. Blant mine viktigste oppgaver blir å rekruttere et sinnsykt bra salgsteam for å tilby brennhete annonseprodukter, skriver Trond Pyle i en e-post til digi.no.

Per Sparre-Enger begynte som salgssjef i Spray 18. oktober i fjor og fortalte allerede da at han ikke ville bli i den stillingen særlig lenge. Sparre-Enger skal nå når Pyle begynner, jobbe kun med kunderelasjonsbygging eller CRM, som det heter på fagspråket.

Sparre-Enger bekrefter overfor digi.no at Spray ikke har ansatt noen selgere ennå, men at portalen er svært fornøyd med utviklingen av både trafikk og antall brukere.

- Det går absolutt i riktig retning, sier Sparre-Enger.

Jarle Drevdal, administrerende direktør i Orkla Media-eide JobbNett, sier at selv om det har vært stille rundt tjenesten det siste halve året, har de jobbet jevnt og trutt, og sett en pen økning i aktiviteten.

- Interne statistikker viser omtrent én million sidevisninger i måneden, sier Drevdal. Han legger til at salgsavdelingen har opplevd en del rotasjon, men at JobbNett nå har mellom syv og åtte interne selgere til enhver tid.

Det er ikke bestemt hvem som skal overta Pyles jobb i JobbNett ennå; om det skal bli internt opprykk eller om det skal rekrutteres eksternt.

Om Pyles avgang sier Drevdal at den er helt udramatisk.

- Pyle er ung og det er tidlig i hans karriére. Han begynte hos oss for halvannet år siden, og jeg har forståelse for at han nå vil ha nye utfordringer.

Pyle har i utgangspunktet tre måneders oppsigelse, men han vil begynne i Spray så fort som mulig.

- Jeg er klar som et egg, uttaler han.

Og den nye salgsdirektørens oppgave blir først og fremst å bygge opp en salgsavdeling. Han skal stå for rekrutteringen selv, så langt det lar seg gjøre ved hjelp av eget nettverk.

- Det er viktig å finne de rette menneskene med en gang. I dette markedet er det ikke tid til å feile. Innen sommeren skal Spray Norge ha en slagkraftig salgsavdeling, poengterer Pyle overfor digi.no.

Han legger til at Spray skal være en konkurrent til SOL og skal kjempe om de samme brukerne som er en bred gruppe mennesker. Spray satser kanskje aller mest på å nå de unge nettbrukerne.

Til toppen