Ny Spray-sjef endelig på plass

Nettavisens Knut Ivar Skeid har siden lanseringen i november fungert som midlertidig sjef for den norske Spray-portalen. Nå er det endelig klart hvem som blir ny leder for nettselskapet Spray Network; Øivind Strengen (bildet) fra Telenor Mobil.

Etter at Nettavisen ble kjøpt opp av svenske Spray i høst, er virksomheten i Norge nå skilt ut i to separate datterselskaper, Nettavisen AS og Spray Network AS.

I en overgangsfase har Nettavisen-gründer Knut Ivar Skeid vært daglig leder for begge virksomhetsområder, men han vil nå fokusere helt på arbeidet som administrerende direktør i Nettavisen.

Det er nå klart at Øivind Strengen (33) overtar ledelsen av Sprays portalvirksomhet i Norge, med tiltredelse umiddelbart etter påske.

Øivind Strengen kommer fra Telenor Mobil, hvor han i løpet av de siste fire årene har vært reklamesjef, markedssjef og marketingsjef. Foruten markedskommunikasjon har han hatt ansvaret for markedsplanlegging og sponsing, og arbeidet med merkevareutvikling innen Telenor Mobil og på konsernnivå i Telenor. Han har også sittet i toppledelsen i Telenor Privat.

Strengen har tidligere jobbet i Aftenpostens annonseseksjon med salg, salgsledelse og markedsføring av Aftenposten som annonseorgan. Den nye Spray-sjefen er utdannet handelsøkonom.

- Vi er svært glade for å ha Øivind Strengen om bord. Med hans kombinerte bakgrunn fra telekom og media og brede kompetanse innenfor markedsføring og salg, kan han tilføre Spray mye. Vi er på vei inn i en fase der den raske veksten skal omsettes i langsiktige kunderelasjoner, strategisk videreutvikling og sunn forretning. Her får Strengen en nøkkelrolle, sier Skeid i en pressemelding.

Forrige uke ble det kjent at Spray har sikret seg retten til å kjøpe samtlige aksjer i den danske portalen Jubii, og Spray hevder dette gir portalen en lederrolle i det nordiske portalmarkedet.

Så sent som i går skrev digi.no en sak om Sprays mangel på ny leder:


Nettselskaper 'stresser ikke' med lederen

Til toppen