Nye Medier fra New Deal

Etter et års arbeid har reklamebyrået New Deal nå kommet i gang med satsingen "Nye Medier". Daglig leder Frank Bjones sier de skal satse på kommunikasjon heller enn teknikk, og at dette skal gjøre avdelingen best.

Nye Medier er et foreløpig prosjektnavn på reklamebyråets nysatsing, men ifølge avdelingens daglige leder, Frank Bjones, er New Deal Nye Medier forøvrig komplett med i alt fire ansatte per i dag.

- Det har tatt litt tid å komme i gang fordi vi har prøvd å gå nye veier. Vi vil satse på kommunikasjon heller enn ren teknikk. Dette skiller seg fra for eksempel Leo Burnetts Nye Medier-satsing hvor avdelingen består for det meste av programmerere. På nettet er mange web-steder overlesset med virkemidler og informasjon. Vårt mål er å kommunisere med brukeren, slik at denne får relevant informasjon tidlig, sier Bjones til digi.no.

- Vi vil satse på dyptgående kampanjer heller enn ren produksjon av hjemmesider. Vårt arbeid vil selvfølgelig integreres med tradisjonell markedsføring. Det vil gå hånd i hånd. Internett er ikke stort nok til å stå på egne ben ennå, sier Bjones, som ikke vil kommentere hvilke mål avdelingen har satt seg med hensyn til omsetning. Ambisjonen er kort og godt "å bli størst".

- Vi ønsker å bli ledende i landet, sier Bjones.

Per i dag har avdelingen fem kunder den jobber med.

Til toppen