JUSS OG SAMFUNN

Nye Medier fra New Deal

Etter et års arbeid har reklamebyrået New Deal nå kommet i gang med satsingen "Nye Medier". Daglig leder Frank Bjones sier de skal satse på kommunikasjon heller enn teknikk, og at dette skal gjøre avdelingen best.

Hilde Nyman
6. jan. 1998 - 13:46

Nye Medier er et foreløpig prosjektnavn på reklamebyråets nysatsing, men ifølge avdelingens daglige leder, Frank Bjones, er New Deal Nye Medier forøvrig komplett med i alt fire ansatte per i dag.

- Det har tatt litt tid å komme i gang fordi vi har prøvd å gå nye veier. Vi vil satse på kommunikasjon heller enn ren teknikk. Dette skiller seg fra for eksempel Leo Burnetts Nye Medier-satsing hvor avdelingen består for det meste av programmerere. På nettet er mange web-steder overlesset med virkemidler og informasjon. Vårt mål er å kommunisere med brukeren, slik at denne får relevant informasjon tidlig, sier Bjones til digi.no.

- Vi vil satse på dyptgående kampanjer heller enn ren produksjon av hjemmesider. Vårt arbeid vil selvfølgelig integreres med tradisjonell markedsføring. Det vil gå hånd i hånd. Internett er ikke stort nok til å stå på egne ben ennå, sier Bjones, som ikke vil kommentere hvilke mål avdelingen har satt seg med hensyn til omsetning. Ambisjonen er kort og godt "å bli størst".

- Vi ønsker å bli ledende i landet, sier Bjones.

Per i dag har avdelingen fem kunder den jobber med.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.