BEDRIFTSTEKNOLOGI

Nye trender innen spillindustrien

Hannovermessen har i forbindelse med CeBIT HOME'98 messen gjort en analyse over hva brukerne krever av dataspill idag. Et hovedtrekk er at de ikke lenger vil spille bare mot datamaskinen.

Harald BrombachHarald BrombachNyhetsleder
15. aug. 1998 - 11:31

I en pressemelding skriver Hannovermessen at det for tiden er lite som skiller spillene visuelt. I motsetning til tidligere har nesten alle høy standard på grafikken. Derfor henspeiler ikke kvalitet så mye mot grafikk, men mer mot gode spillideer.

En voksende trend er spill for flere spillere, eller online-spill. Dette reflekteres ikke minst i den kraftige veksten i interessen for slike spill og spillesider på Internett.

Ifølge Hannovermessen er det nå over 100 nye Internett-spill under utvikling, mot bare 10 på samme tid ifjor. De mest populære spillene for PC-er er strategispill, mens action og eventyr er temaet for spillkonsoller eller videospill. Når Sega slipper sin Dreamcast spillkonsoll på markedet høsten 1999, vil også slike maskiner kunne delta i online-spill. Dette skyldes at den er utstyrt med Windows CE som operativsystem.

Under CeBIT HOME'98-messen som holdes i slutten av august, vil underholdningsprogramvare belegge 7200 kvadratmeter av messeområdet. I alt forventes det 600 utstillere på messen. I tillegg til dataspill og annen underholdningsteknologi, vil denne messen også vise PC-er og multimedia, telekommunikasjon, programvare, telebank på Internett og medierelatert teknologi. Arrangøren forventer omtrent 200.000 besøkende fra faghandel, SOHO-segmentet og konsumener.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra