RESULTATERFINANS

Nyhetsklipp: Nettbankene for vanskelige for vanlige folk

Mistet oversikten? Dette skriver nettavisene av data- tele-, og medienyheter tirsdag formiddag.

Therese Werenskiold
5. juni 2001 - 09:32

Aftenposten Interaktiv:

Brukerne har trøbbel med nettbankene

Nettbankene er for vanskelige for brukerne. Selv for enkle operasjoner, som å betale en regning, er det mange som gjør feil. Les hele saken

dn.no:

Interessert i å øke andel i Sonofon
Telenor er interessert i å øke sin eierandel i Sonofon, sier visekonsernsjef Jan Erik Baksaas i Telenor fredag. Og Telenor har fått signaler fra andre eiere i Sonofon som kan tenke seg å selge. (TDN Finans / Nyhetsbyrån Direkt). Les hele saken

DinSide:

HandEra utfordrer Palm
Lei av små Palm-skjermer? HandEra har en skjermløsning som er tydeligere og større. Og det er ikke alt denne PDA-en kan by på. Les hele saken

Computerworld:

Snakk deg blakk i ferien
Det er dyrt å bruke mobiltelefonen i utlandet. Hundrelappene flyr fort, særlig hvis du tar telefonen med utenfor Europa. Bak de høye prisene sitter operatørene og gnir seg i hendene. De er knapt nok i stand til å fortelle kundene hvor dyrt det faktisk her. Les hele saken


Tung bør for IT-sjefen
Norske bedrifter stoler blindt på sine IT-sjefer. Ansvar for innkjøp, tilstand, oppfølging av kontrakter og kostnadskontroll er noen av arbeidsoppgavene IT-ansvarlig har; ofte uten verktøy til å hjelpe seg med. Les hele saken

Bergens Tidende:

Sender klar melding til AOL
Microsoft satser alene på chat-tjenester (instant messaging). Samarbeidsplanene med markedsleder AOL Time Warner blir skrotet. (Origo / AP). Les hele saken

Nettavisen:

Ericsson risikerer kjempesøksmål
I sju år har politet slitt med sitt digitale samband til 150 millioner kroner. Nå har SINTEF funnet årsaken: En systemfeil. Leverandøren Ericsson kan vente millionsøksmål. (Kilde: VG). Les hele saken

Hegnar Online:

Salg av biler over nett er en kjempeflopp.
Opel-fabrikken i Rüsselheim startet en prøveordning med internettsalg av biler i mars. Til tross for 10 prosent rabatt, har det ikke lykkes fabrikken å selge mer enn 61 biler. Opel konkluderer med at nettet først og fremst er en informasjonskanal for bilbransjen. (Kilde: Aftenposten). Les hele saken

Kampanje:

Brynhildsen fikk PR-sjokk
Informasjonsrådgiver Rune Brynhildsen i Woldsdal & Partnere fikk PR-sjokk lørdag kveld. Da så han nemlig TV 2-dokumentaren Bakmenn, som viste hvordan PR-byrået Kommuniké jobber. Les hele saken

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.