Resultaterfinans

Nyhetsklipp: Nettbankene for vanskelige for vanlige folk

Mistet oversikten? Dette skriver nettavisene av data- tele-, og medienyheter tirsdag formiddag.

Therese Werenskiold
5. juni 2001 - 09:32

Aftenposten Interaktiv:

Brukerne har trøbbel med nettbankene

Nettbankene er for vanskelige for brukerne. Selv for enkle operasjoner, som å betale en regning, er det mange som gjør feil. Les hele saken

dn.no:

Interessert i å øke andel i Sonofon
Telenor er interessert i å øke sin eierandel i Sonofon, sier visekonsernsjef Jan Erik Baksaas i Telenor fredag. Og Telenor har fått signaler fra andre eiere i Sonofon som kan tenke seg å selge. (TDN Finans / Nyhetsbyrån Direkt). Les hele saken

DinSide:

HandEra utfordrer Palm
Lei av små Palm-skjermer? HandEra har en skjermløsning som er tydeligere og større. Og det er ikke alt denne PDA-en kan by på. Les hele saken

Computerworld:

Snakk deg blakk i ferien
Det er dyrt å bruke mobiltelefonen i utlandet. Hundrelappene flyr fort, særlig hvis du tar telefonen med utenfor Europa. Bak de høye prisene sitter operatørene og gnir seg i hendene. De er knapt nok i stand til å fortelle kundene hvor dyrt det faktisk her. Les hele saken


Tung bør for IT-sjefen
Norske bedrifter stoler blindt på sine IT-sjefer. Ansvar for innkjøp, tilstand, oppfølging av kontrakter og kostnadskontroll er noen av arbeidsoppgavene IT-ansvarlig har; ofte uten verktøy til å hjelpe seg med. Les hele saken

Bergens Tidende:

Sender klar melding til AOL
Microsoft satser alene på chat-tjenester (instant messaging). Samarbeidsplanene med markedsleder AOL Time Warner blir skrotet. (Origo / AP). Les hele saken

Nettavisen:

Ericsson risikerer kjempesøksmål
I sju år har politet slitt med sitt digitale samband til 150 millioner kroner. Nå har SINTEF funnet årsaken: En systemfeil. Leverandøren Ericsson kan vente millionsøksmål. (Kilde: VG). Les hele saken

Hegnar Online:

Salg av biler over nett er en kjempeflopp.
Opel-fabrikken i Rüsselheim startet en prøveordning med internettsalg av biler i mars. Til tross for 10 prosent rabatt, har det ikke lykkes fabrikken å selge mer enn 61 biler. Opel konkluderer med at nettet først og fremst er en informasjonskanal for bilbransjen. (Kilde: Aftenposten). Les hele saken

Kampanje:

Brynhildsen fikk PR-sjokk
Informasjonsrådgiver Rune Brynhildsen i Woldsdal & Partnere fikk PR-sjokk lørdag kveld. Da så han nemlig TV 2-dokumentaren Bakmenn, som viste hvordan PR-byrået Kommuniké jobber. Les hele saken

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra