Også Norge med på digital medierådgiving

Martin Aarestrup får i oppgave å dra i gang den digitale medierådgivingen til McCann-eide Initiative Universal Media i Norge.

digi.no meldte før helgen at mediebyrået Initiative Universal Media er i gang med oppbyggingen av en europeisk enhet med full fokus på rådgiving innen digitale medier.
Les:
Digital rådgivning til to millioner dollar

Hovedkvarteret skal ligge i Stockholm og nå viser det seg at den norske avdelingen av Initiative Universal også er med på leken. Tidligere Dagbladet:på nettet-, Thunder House- og BBDO-ansatt Martin Aarestrup har fått ansvaret med å dra i gang satsingen.

Aarestrup fikk en kort karriere innen reklamebransjen i BBDO (et halvt år) og skal nå jobbe 50 prosent på andre siden av Kjølen og 50 prosent i Norge.

- Jeg trivdes godt i reklamebransjen og var med på mye som var lærerikt og spennende, sier han til digi.no, men sier samtidig at han syntes at BBDO kanskje ikke hadde nok fokus på Internett. Samtidig sier Aarestrup at han var lei av å være med i fusjoner (Thunder House inn i Icon, Myres og BBDO sammen - red.anm.) og fikk en sjanse gjennom sine kontakter i Sverige.

- Det som har vært gulroten i dette har vært den kontakten jeg har fått med miljøet i Stockholm. Svenskene er mye flinkere til å utnytte nettet kommersielt sett. Samtidig er det spennende det som skjer på hjemmebane med Initiative. Det at Arne Inge Christophersen og Rune Johansen er hentet inn fra MediaCom, innebærer at jeg ikke er alene og at det finnes andre med vel så mye kunnskap. Internett har en dyp forankring der jeg jobber nå, mener han.

- Vi har veldige gode erfaringer med Martin fra tidligere. Her var vi enige i at begge er interessert. Han har vist interesse for mediebyråbransjen lenge, sier Bjørn Solvang som er administrerende direktør i Initiative Universal i Norge.

Solvang avviser at det er et internasjonalt pålegg fra eierne å satse på mediebyråenheten, som ennå ikke har fått noe merkenavn, og sier at Norges-satsingen er kommet i gang etter initiativ fra Initiative i Norge.

Til toppen