One Call, som drives av Abax Communication, annonserte i dag at selskapet torsdag i forrige uke lanserte to nye prismodeller for mobiltelefoni, og tilsvarende mange for IP-telefon.
Begge de nye mobilabonnementene er uten fast månedsavgift. Forskjellen på de to er i første rekke betalingsmåten, faktura eller bruk av kontantkort som fylles på fra One Calls nettsted ved hjelp av kredittkort. Dessuten forutsetter fakturaabonnementet en minimumsdebitering på 69 kroner i måneden, uavhengig om brukerne har ringt eller sendt meldinger for dette beløpet.
Samtaleprisen er i de fleste tilfeller 80 øre per minutt, oppstartprisen er 59 øre for fakturaabonnementet og 69 øre for kontaktabonnementet. Prisen for sending av SMS er 42 øre per melding.
_logo.svg.png)

One Call har også lansert to nye prisplaner for IP-telefoni, Flex og OneYear.
OneYear tilsvarer det eksisterende Basic-abonnementet, men fordi kunden betaler månedsavgiften forskuddsvis på ett helt år, blir prisen per måned redusert med 49 kroner per måned. Da er alle samtaler til fasttelefon i Norge inkludert i prisen, mens samtaler til mobiltelefon koster 89 øre minuttet.
Flex er derimot et abonnement som de som ringer relativt lite. Det er i utgangspunktet uten månedsavgift, men i likhet med det fakturabaserte mobilabonnementet vil abonnenten bli belastet for minst 69 kroner i måneden, uavhengig om vedkommende har ringt for dette beløpet eller ikke.
- Vår styrke ligger blant annet i at vi leverer hele tjenestespekteret. Marginene i denne bransjen tilsier at man må ha flere ben å stå på, samt fokus på egne kostnader, sier Øistein Eriksen, administrerende direktør for One Call, i en pressemelding.
- Det viser vel raset av rene IP-aktører som har gått konkurs den siste tiden, avslutter han.