Rolf Hanche-Olsen sier han ser fram til å få etablert en egen markedsplass på Internett, og til at Hjemmet Mortensens websteder ikke lenger skal være noen del av Scandinavia Online (SOL).
– Jeg regner med at vi fortsatt kan ha en form for annonsering på SOL, f.eks. i en infokiosk. Men hovedsaken er at vi nå skal være for oss selv, sier Hanche-Olsen.
Han vil ikke rippe opp i mulige dårlige erfaringer med SOL, uten å konstatere at han "sliter litt med en del av rutinene".


HjemmeNett skal henvende seg til private brukere.
– Vi har formulert tre områder for satsningen: nytte, nyheter og underholdning, sier Hanche-Olsen. – I dette ligger at vi blant annet skal engasjere oss i handel på web.
I tida fram til den åpne lanseringen til våren, kommer man til å arbeide nærmere med innholdstilbudet. Hanche-Olsen sier HjemmeNett har som mål å knytte til seg flere partnere utenom dem som kommer fra morselskapene Hjemmet Mortensen og Orkla Media. Av forlagets satsning hittil er han mest begeistret for ukebladet Hjemmets arbeid med online-helsetjenesten Dr. Online.