FORBRUKERTEKNOLOGI

Oppgradering stoppet Telenors IP-telefoni

En oppgradering som skulle bedre stabiliteten forårsaket et døgns nedetid for 70.000 kunder.

27. juli 2006 - 08:56

Natt til onsdag skulle Telenor gjøre en oppgradering av sitt IP-telefonisystem. Det var planlagt en nedetid på noen timer, men problemer under oppgraderingen gjorde at kundene ble stående uten fungerende telefoner i et døgn.

- Det var planlagt en oppgradering blant annet for å få en stabil tjeneste. Noe sviktet så kundene var uten forbindelse frem til 1400 i går. Da var det mulig å ringe ut, men ikke å motta samtaler, sier Dag Melgaard, pressetalsmann i Telenor til digi.no.

Klokken 0430 torsdag morgen var problemet løst og etter det kan kundene også motta samtaler igjen.

70.000 kunder ble rammet av problemene. Bredbåndslinjene fungerte som normalt for datatrafikk under nedetiden.

Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.