Oracle kjøper innholdsforvalter

Løsningene til Fatwire øker klebrigheten på interaktive nettsteder.

Oracle kjøper innholdsforvalter

Løsningene til Fatwire øker klebrigheten på interaktive nettsteder.

Oracle melder at de har inngått en avtale med sikte på å overta Fatwire Software, en leverandør av løsninger innen innholdsforvaltning.

Fatwires løsninger skal tilføre bedrifters nettsteder større interaktivitet mot kundene, og bidra til større klebrighet og kundelojalitet ved å sørge for at innholdet som vises er så relevant for brukeren som mulig.

Oracle sier de vil bruke Fatwire til bedre å kunne hjelpe sine kunder til å legge opp en enhetlig brukererfaring på tvers av ulike kontaktkanaler, det vil si web, mobile tjenester og sosiale tjenester. Fatwire vil ses i sammenheng med Fusion Middleware samt eksisterende tilbud innen beslutningsstøtte, innholdsforvaltning og portaler, heter det.

Kjøpet ventes fullført i løpet av sommeren. Fram til da vil selskapene drives uavhengig av hverandre.

Fatwire ble etablert i 1996 og holder til i Mineola i delstaten New York. Selskapet har 500 kunder fordelt på elleve land, innen finans, media, teknologi, industriell produksjon, offentlig sektor, detaljhandel og helse.

Til toppen