I februar i år agiterte Ellison mot skreddersøm, og raljerte mot prinsippet "buy the best, build the rest" som integrasjonsspesialistene har skåret stort på. Oracle mener integrasjonstanken står for fall, siden det er mye å spare på å bruke ferdige pakker, slike som Oracle tilbyr. Men februar-budskapet åpnet for tilpasninger av Oracles ferdige økonomisystemer, på samme måte som Microsofts Office-pakke kan tilpasses gjennom makroer eller Visual Basic.
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
30.000 strømmet til Las Vegas for Google Cloud Next. Dette var høydepunktene
En undersøkelse gjennomført av AMR Research peker på at implementering av CRM som regel viser seg å ta langt mer tid og ressurser enn kunden opprinnelig har tenkt seg. Budskapet om garantert 90 dagers implementering treffer derfor kunder som er misfornøyd med konkurrenter som Siebel og Ariba.
Ellisons har store forventninger til hvordan markedet vil oppfatte budskapet. Han gikk så langt som til å spå at Siebel og Ariba vil gå dukken, fordi markedet ikke lenger vil godta nisjeleverandører. Oracle og SAP vil få arenaen for seg selv, mener Ellison.